مشاوره
دو نکته برای پف کیک

دو نکته برای پف کیک

2  نکته مهم برای پف کردن کیک و پوک شدن آن – چیکار کنیم کیک خیلی پف کند؟

برای پف کردن کیک و درست کردن کیک پوک و اسفنجی به مواد خاصی نیاز ندارید. بلکه باید بدانید از مواد کیک باید چگونه استفاده کنید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. بنابراین به دنبال مواد لازم برای پف کردن کیک نباشید بلکه به دنبال راه درست استفاده کردن از مواد کیک باشید.

در ادامه به ۸ نکته مهم برای پف کردن و پوک شدن کیک اشاره می کنم.


1- آرد 

برای اسفنجی شدن و پف کردن کیک آرد کیک یا شیرینی را باید حداقل سه بار الک کنید. همچنین باید بکینگ پودر هم، هر مقدار در دستور کیکتون هست، به آدر اضافه کنید؛ بعد آرد را الک کنید.

2- سفیده

برای آماده کردن کیک، زرده و سفیده تخم مرغ را کاملاً از یکدیگر جدا کنید. (دقت کنید حتی یک قطره از زرده نباید، داخل سفیده بریزد وگرنه سفیده پف نمی کند.)

بعد سفیده را با همزن برقی داخل ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای آنقدر می‌زنیم که کاملاً پف کند و اگر ظرف را کج کنیم، نریزد. (حالت خامه فرم گرفته می‌گیرد.)

برای اینکه سفیده بهتر پف کند؛ میزان شکری که قرار است به کیک اضافه کنید. حدود یک سوم آن را به سفیده ها اضافه کنید و با هم زن خوب بزنید.

توجه کنید برای زدن سفیده باید همیشه در یک جهت آن را بزنید و جهت دست خود را تغییر ندهید.

در آخرین مرحله که مواد کیک را کاملاً با هم قاطی کردیم، سفیده را با قاشق چوبی یا پلاستیکی (قاشق فلزی نباشد!) در یک جهت! به مواد کیک اضافه می‌کنیم. سفیده را باید به حدی با مواد کیک بهم بزنید که با مواد مخلوط شود، اما هنوز سفیدی، سفیده تخم مرغ داخل مواد مشخص باشد.
در واقع سفیده نباید زیاد با مواد دیگر کیک بهم زده شود و در حد قاطی شدن کافی است. به هیچ عنوان برای اضافه کردن سفیده به مواد کیک، از همزن و قاشق فلزی استفاده نکنید و در یک جهت سفیده را با مواد قاطی کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است