مشاوره
طرز تهیه تارت سیب و دارچین

طرز تهیه تارت سیب و دارچین


همه می‌دانیم که تارت از دسرهای خوشمزه و محبوب همه‌ست و در همه جای دنیا و از بین انواع مختلف آن، تارت سیب از لذیدترین‌هاست.
ترکیب سیب و دارچین طعم فوق‌العاده‌ای را به این تارت می‌دهد، و به عنوان یک شیرینی خانگی و سالم، در فصل سرما و کنار یک فنجان چای برای عصرانه انتخاب خیلی خوبی است.

بریم که با هم دستور این تارت خوشمزه رو داشته باشیم.

مواد لازم برای خمیر تارت:

کره: 150 گرم

پودر قند (نثار): 60 گرم

آرد سفید قنادی: 200 گرم

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری


مواد لازم برای قسمت میانی تارت:
سیب متوسط: ۳ الی ۴ عدد

دارچین: نصف قاشق مرباخوری

شکر قهوه‌ای یا شکر سفید: نصف پیمانه

گردوی نگینی خرد شده (اختیاری): یک چهارم پیمانه

حالا چطور یک تارت خوشمزه درست کنیم؟

مرحله 1:

کار را با آماده کردن مواد داخلی تارت شروع می‌کنیم. ابتدا سیب‌ها رو شسته و پوست بگیرید سپس با قسمت درشت رنده کنید و داخل تابه‌ای بریزید ودر آخر شکر قهوه‌ای (اگه شکر قهوه‌ای در دسترس‌تان نبود، از شکر سفید هم می‌توانید استفاده کنید) را بهش اضافه کنید.

مرحله 2:

مواد را مخلوط کنید و روی حرارت قرار بگذارین تا سیب ها آب بندازن و هر از گاهی هم بزنید تا آب سیب ها کاملا خشک شود و بپزد، سپس از روی حرارت برداشته و تا خنک شدن آن صبر کنید.

مرحله 3:

در مرحله بعد دارچین را اضافه و مخلوط کنید (مقدار دارچین موجود در تارت بستگی به سلیقه و ذائقه فرد داره) اگه کسی طعم دارچین رو دوست نداره میتونه حذفش کنه یا اینکه کمتر استفاده کنه و اگه طعم دارچین رو خیلی دوست دارین می تونید بیشتر هم بریزین) همچنین در صورت تمایل، می‌تونین در این مرحله از گردو هم داخل مواد استفاده کنید و آن را به با بقیه موارد مخلوط کنید. مواد میانی آماده شده را کنار بذارید و خمیر را آماده کنید

مرحله 4:

برای تهیه خمیر تارت، کره رو به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و آرد الک شده را به آن اضافه کنید.به کمک دو عدد چنگال آرد را به خورد کره داده، طوری که مثل خرده نان شود.

مرحله 5:

سپس زرده تخم مرغ و وانیل رو به مخلوط کره اضافه کنید.

مرحله 6:

با نوک انگشتان شروع به مخلوط کردن مواد کنید (به هیچ وجه از کف دست برای مخلوط کردن مواد استفاده نکنید و مواد را ورز ندهید، چون حرارت کف دست باعث به روغن افتادن کره و در نهایت سفت و خشک شدن خمیر تارت می‌شود)

مرحله 7:

در این مرحله، مواد ابتدا به صورت خرده نان در می‌آید. سپس شروع به جمع کردن مواد کنید (به منظور جلوگیری از به روغن افتادن خمیر، نباید آن را زیاد ورز دهید)

در این آموزش برای تهیه تارت سیب از قالب‌های کوچک تارت استفاده شده است. شما در صورت دلخواه می‌توانید از یک قالب در سایز بزرگ هم استفاده کنید.

مرحله 8:

مقداری از خمیر را برداشته و داخل قالب تارت قرار می‌ریزیم. به کمک نوک انگشت‌ها خمیر را پهن می‌کنیم تا کل سطح قالب رو بپوشاند. اضافات خمیر رو از قسمت کناره‌ها خارج می‌کنیم و لبه‌های تارت را با دست کاملا صاف و مرتب می‌کنیم (می‌توانید به جای این کار خمیر رو ما بین دو کاغذ روغنی با وردنه باز کنید و بعد خمیر باز شده را داخل قالب قرار بدین و اضافه‌های کناره‌ها را جدا کرده و خمیر را داخل قالب کاملا فیکس و صاف کنید و کناره‌های آن را مرتب کنید). بعد از باز کردن خمیر داخل تارت، کف خمیر تارت را با چنگال سوراخ می‌کنیم تا داخل فر پف نکند.

مرحله 9:

همه‌ی قالب‌ها را به این شکل آماده می‌کنیم و مقداری از خمیر را هم برای روی تارت نگه می‌داریم. داخل تارت‌ها را با مواد میانی آماده شده کاملا پر می‌کنیم.

مرحله 10:

مابقی خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه به ضخامت چند میلی باز می‌کنیم و روی تارت قرار می‌دهیم. کناره‌ها و اضافات خمیر رو با دست جدا کرده و خمیر را کاملا به تارت می‌چسبانیم و صاف می‌کنیم.

سپس با یک چاقوی تیز روی تارت‌ها، برش‌های سطحی افقی و عمودی ایجاد می‌کنیم (این کار دلخواه می‌باشد).

مرحله 11:

فر رو با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس تارت‌ها را داخل فر قرار دهید تا زمانی که پخته و طلایی شوند. زمان در فرهای مختلف متفاوت است و بسته به بزرگی و کوچکی قالب تارت، کم و زیاد می‌شود و ممکن است حدود نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه طول بکشد. بعد از پخت و طلایی شدن، تارت‌ها رو از فر خارج کنید و اجازه دهید داخل قالب کاملا خنک شوند. اگه تارت را زمانی که گرم است، از قالب خارج کنیم خرد می‌شود.

مرحله 12:

بعد از خنک شدن یک فشار جزئی به دیواره قالب وارد کنید تا تارت از قالب جدا شود و به آرامی از قالب در بیاورید ( فشاری که به دیواره قالب وارد می‌کنیم جزئی‌ست و برای جدا شدن تارت از قالب است. اگه فشار زیاد باشد ممکن است تارت خرد شود و بشکند)

می‌توانید برای تزئئین تارت‌های آماده شده، روی آن‌ها پودر قند الک کنید و سپس آماده سرو است.

نکات تارت سیب و دارچین:

خمیر تارت رو بسته به اینکه در فصل گرم یا سرد آماده می‌کنید باید کارهای متفاوتی انجام دهید.

در فصل گرم بهتر است، کره را مستقیما از یخچال خارج کنید و داخل مواد استفاده کنید. ولی در فصل سرد کره را کمی زودتر از یخچال خارج کنید تا خیلی کم نرم شود. همچنین بعد از آماده شدن خمیر تارت، در فصل سرد، می‌توانید بلافاصله آن را داخل قالب باز کنید. اما در فصل گرم بهتر است خمیر را بیست دقیقه داخل یخچال در کیسه فریزر استراحت دهید و بعد داخل قالب باز کنید.

می‌توانید به جای اینکه روی تارت را کاملا با خمیر پوشش دهید خمیر رو به صورت نواری برش بدین و روی تارت بچینید یا خمیر را با کاتر هایی با شکل‌های مختلف قالب بزنید و روی تارت بچینید.

خمیر تارت آماده شده را، تا چند روز در یخچال داخل زیپ کیپ می‌توانید نگهداری کنید. همچنین برای استفاده از کمی قبل از یخچال خارج کنید تا نرم شود.

اگر از یک قالب بزرگ برای تارت استفاده می‌کنید زمان پخت بیشتر می‌شود. هر چه اندازه قالب کوچک تر باشد، زمان پخت کمتر می‌شود. اگه قالب مخصوص تارت موجود ندارید، می‌تونید خمیر را داخل قالب‌های کوچیک مافین یا قالب‌های ساده هم باز کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است