مشاوره
طرز تهیه سالاد سزار محبوب و سالم

طرز تهیه سالاد سزار محبوب و سالم

سالاد سزار یکی از سالادهای معروف و بسیار خوشمزه ایتالیایی‌ست که مثل دیگر غذاهای ایتالیایی (پاستا و پیتزا) تقریبا در کل جهان شناخته شده است.

مواد لازم:

سیر: ۲ عدد

کاهو: یک بوته

فیله: مرغ ۸ عدد

نان تست: ۲ عدد

لیمو ترش: ۱ عدد

روغن زیتون: ¼ فنجان

سس مایونز: ¾ فنجان

پودر گردو: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر پارمیزان: ۶ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا فیله‌های مرغ را با نمک و فلفل مزه‌دار می‌کنیم و نیم ساعت صبر می‌کنیم، سپس یا به صورت کامل و یا اول فیله‌ها را نگینی خورد می‌کنیم و سپس گریل می‌کنیم. در این مرحله مرغ‌های گریل شده را تفت می‌دهیم تا پخته شوند و نیازی به آب‌پز کردن ندارد.

مرحله دوم:

یک عدد از سیرها را پوست گرفته، می‌شوییم و با رنده ریز رنده می‌کنیم. سیرها را داخل کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و سس مایونز، سس خردل و ۲ قاشق از پنیر پارمیزان را به آن می‌افزاییم. لیمو را از وسط نصف می‌کنیم و آب آن را به مواد داخل تابه اضافه می‌کنیم. روی مواد سس، نمک و فلفل سیاه می‌ریزیم و مواد را با قاشق یا هم زن خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند و سپس فیله‌های خرد شده را اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم:

مجددا مواد رو زیر و رو می‌کنیم تا فیله‌ها کاملا با سس آغشته شوند و پس از اینکه مواد کاملا به سس آغشته شدند، کاسه سس را در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم:

نان تست‌ها را روی تخته آشپزخانه با چاقو به صورت مربع‌های کوچک برش می‌زنیم.

روغن زیتون را با سیر رنده شده مخلوط می‌کنیم، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و نان‌ها را به روغن زیتون و سیر آغشته می‌کنیم و سپس داخل فر یا تستر می‌ذاریم تا حالت تست پیدا کند یا روی تابه با حرارت خیلی کم تفت می‌دهیم.

مرحله پنجم:

کاهو ها را می شوییم و روی تخته به تکه های بزرگ خرد می کنیم(کاملا سلیقه ای است می توانید ریز خرد کنید).

ظرف مورد نظر تان را انتخاب می کنید و ابتدا کمی از کاهو های خرد شده را کف ظرف می ریزیم و کاسه سس را از یخچال بیرون می آوریم و باقی کاهو های خرد شده را داخل سس می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم.

سس را روی کاهو های داخل ظرف سرو می ریزیم و نان تست های تفت داده را نیز روی سس می ریزیم و باقی پنیر پارمیزان را روی نان تست ها می ریزیم و پودر گردو را روی تمام سطح سالاد می پاشیم.

از این ترکیب رنگی و طعم بی نظیر لذت ببرید.

برچسب ها  :

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است